-
Exploring counter-theoretical instances of graduate learners’ self-regulatory processes when using an online repository
Exploration des perspectives théoriques des étudiants aux études supérieures- Kamran Shaikh - Concordia University, Canada
- Amna Zuberi - Concordia University, Canada
- Vivek Venkatesh - Concordia University, Canada
-
L’effet du style d’apprentissage sur la mémoire transactive d’équipes collaboratives en formation à distance
The effect of teaching style on transactive memory in collaborative teams enrolled in distance learning courses- Sandrine Decamps - Université de Mons, Belgium
- Christian Depover - Université de Mons, Belgium
-
Étudiants internationaux, intégration académique et sociale et TIC : une triade à explorer?
International students, academic and social integration, and ICT: A triad worth exploring?- Simon Collin - Université du Québec à Montréal, Canada
- Thierry Karsenti - Université de Montréal, Canada
-
Former aux TICE : entre compétences techniques et modèles pédagogiques
Learning about ICT-assisted education (ICTE): Between technical skills and pedagogical models- Jacques Béziat - Université de Limoges, France
-
De la présence dans la distance par la visioconférence Web
Face-to-face encounters in distance learning via Web videoconferencing- Bruno Poellhuber - Université de Montréal, Canada
- Nicole Racette - Université TÉLUQ, Canada
- Mourad Chirchi - Cégep@distance, Canada