-
Between continuity and change: A comparison of technology use by pre- and post-migration international students and local students
Entre continuité et changement : usages technologiques pré- et post-migratoires des étudiants internationaux et comparaison avec les étudiants locaux- Simon Collin - Université du Québec à Montréal, Canada
- Thierry Karsenti - Université de Montréal, Canada
-
Facteurs d’adoption ou de rejet des technologies chez les professeurs-formateurs d’enseignants : le cas de l’université costaricienne
Factors influencing the use of technologies by teacher trainers: The case of university in Costa-Rica- Christiane Caneva - Université Téluq, Canada
-
Facebook : un moyen d’améliorer l’orthographe française des étudiants algériens?
Facebook: A way to improve the French spelling of Algerian students?- Layla Azzoug BENYELLES - Université Abou Bekr Belkaid, Algeria
-
La perspective étudiante sur la formation comodale, ou hybride flexible
What do university students think about hybrid-flexible, or HyFlex courses?- Julien Gobeil-Proulx - Université Laval, Canada
-
A pre-post study to assess the impact of an information-problem solving intervention on university students’ perceptions and self-efficacy towards search engines
Interventions portant sur la résolution de problèmes en contexte de recherche d'information : quels impacts sur les perceptions d'auto-efficacité d'étudiants universitaires?- Marioleni Parissi - University of Patras, Greece
- Vassilis Komis - Université de Patras, Greece
- Konstantintos Lavidas - University of Patras, Greece
- Gabriel Dumouchel - Université du Québec à Chicoutimi, Canada
- Thierry Karsenti - Université de Montréal, Canada