Usage pédagogique de Facebook dans une activité d’apprentissage en groupe par des étudiants tunisiens : analyse de l’efficacité du travail collaboratif

The pedagogical use of Facebook in a group learning activity with Tunisian students: An analysis of the effectiveness of collaborative work
Hassen Ben Rebah - Institut supérieur des études technologiques de Mahdia, Tunisia
Georges Modeste Dabove - École normale supérieure de Maroua, Cameroon
Download the complete article

Abstract

This article provides an analysis of the educational use of Facebook as a remote collaborative learning platform in higher education, especially at the Higher Institute of Technological Studies of Mahdia (Tunisia). The aim of the research is to evaluate the effectiveness of collaborative work through an activity involving computer science students in a

Available online: 2017-07-12

DOI : https://doi.org/10.18162/ritpu-2017-v14n1-01

Ben Rebah, H., & Dabove, G. M. (2017). Usage pédagogique de Facebook dans une activité d’apprentissage en groupe par des étudiants tunisiens : analyse de l’efficacité du travail collaboratif. International Journal of Technologies in Higher Education, 14(1), 6-18. https://doi.org/10.18162/ritpu-2017-v14n1-01