Travaux pratiques d’anatomie et d’histologie à distance

Transforming Anatomy and Histology Practical Assignments and Lab Activities During Compulsory Distance Education
Pascale Quatresooz - Faculté de médecine, Université de Liège, Belgium
Pierre Bonnet - Faculté de médecine, Université de Liège, Belgium
Marc Radermecker - Faculté de médecine, Université de Liège, Belgium
Alodie Weatherspoon - Faculté de médecine, Université de Liège, Belgium
Laurence Pesesse - Faculté de médecine, Université de Liège, Belgium
Fanny Comblain - Faculté de médecine, Université de Liège, Canada
Renaud Vandenbosch - Faculté de médecine, Université de Liège, Belgium
Marie Pirotte - Faculté de médecine, Université de Liège, Belgium
Adrienne Dernier - Faculté de médecine, Université de Liège, Belgium
Christophe Nizet - Faculté de médecine, Université de Liège, Belgium
Nicolas Walhin - Faculté de médecine, Université de Liège, Belgium
Valérie Defaweux - Faculté de médecine, Université de Liège, Belgium
Download the complete article

Abstract

Practice of anatomy and histology in medical school has been adapted to the context of online education related to the health crisis. Combining “practice” and “distance” was not trivial. This digital transition has been facilitated by the use of tools such as the MOOC dedicated to histology and medical imagery integrated in thoughtful pedagogical scenarios. Near peer teaching and the adaptation of the evaluation methods made it possible to correct educational support of activities previously organized in presence and to maintain the pedagogical alignment.

Available online: 2021-02-16

DOI : https://doi.org/10.18162/ritpu-2021-v18n1-16

Quatresooz, P., Bonnet, P., Radermecker, M., Weatherspoon, A., Pesesse, L., Comblain, F., Vandenbosch, R., Pirotte, M., Dernier, A., Nizet, C., Walhin, N., & Defaweux, V. (2021). Travaux pratiques d’anatomie et d’histologie à distance. International Journal of Technologies in Higher Education, 18(1), 184-193. https://doi.org/10.18162/ritpu-2021-v18n1-16

In this issue: